reklama

V čom spočíva kvalita vysokých škôl?

Kam pôjdeme keď vychodíme vysokú školu? Dokážeme svoje poznatky naozaj zúročiť a využiť ich v našom budúcom zamestnaní? Alebo skončíme ako nezamestnaní na úrade práce? Tieto otázky si určite pokladá mnoho študentov, ktorí sa nachádzajú v záverečných fázach svojho štúdia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

John Fitzgerald Kennedy raz povedal: „Nepýtaj sa, čo môže tvoja krajina spraviť pre teba, spýtaj sa, čo ty môžeš spraviť pre krajinu!“ Myslím si, že táto veta by sa dala použiť aj v spojení s vysokými školami. Na vysokoškolskej pôde existuje mnoho príležitostí, ktorých sa môžeme chopiť. V ponuke máme veľa predmetov, ktoré nás obohacujú o nové poznatky. Dávajú nám šancu rozvíjať naše myšlienky, schopnosti a zručnosti. To, ktorým smerom sa vydáme je len v našom vlastnom záujme. Nemôžeme ale očakávať, že štúdium urobí všetku robotu za nás. Vychodiť vysokú školu len kvôli titulu na občianskom preukaze je jedna vec, využiť možnosti fakulty pre svoj osobný rozvoj je vec druhá. A tu nastáva určitý moment, kedy si spoločnosť myslí, že naše školy sú nekvalitné. Ak teda študent vychodí vysokú školu s cieľom splniť všetky štátne skúšky a nezapájať sa do ničoho, v tom prípade áno, sú nekvalitné. Ale nekvalitné len pre neho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoľko aj ja som študent a cez leto som si chcel trochu privyrobiť, uzavrel som s istou agentúrou dohodu o pracovnej činnosti. Ako inak, pracoval som ako operátor výroby. Ale nesťažoval som si. Naučil som sa, ako vzniká istý komponent, ktorý je nevyhnutnou súčasťou automobilov a spoznal veľa príjemných ľudí. Keď mi však jedna mladá osoba povedala, že má Mgr titul a chce v tejto pozícií pracovať na plný úväzok, zostal som trochu zaskočený. V duchu som sa tak spýtal: prečo majú mladí ľudia túžbu po ďalšom vzdelávaní, keď ich to vôbec neláka? Myslím si, že dnešná spoločnosť ma úplne iné hodnoty ako tá spred dvadsiatich rokov. Je dôležité, ako nás vidia ostatní a čo si o nás myslia. Preto študujeme, aby sme sa nezahanbili pred ostatnými. Neskôr však zistíme, že na to jednoducho nemáme. Aj preto vznikajú domnienky, že vysoké školy na Slovensku sú nekvalitné, pretože ich kvalitu určujú v prvom rade absolventi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysoká škola múzických umení kedysi nabrala do svojho odboru herectva šesť študentov, dnes sa tento počet pohybuje okolo tridsať. Počet obyvateľstva avšak nevzrástol do takej podoby, aby sme potrebovali päť krát viac hercov. Čiže aj škola sa stala akousi dotovanou firmou, ktorá chŕli nespočetné množstvo študentov za účelom zisku. K nekvalite môže prispievať aj oveľa väčšia dostupnosť, pri porovnaní s inými krajinami. Zatiaľ čo na Slovensku zaplatíte za školné okolo 50€ vrátane všetkých poplatkov, vo Veľkej Británii vás to môže vyjsť na 3000libier. Dá sa tak povedať, že brány školy sú otvorené pre každého, kto ukončil stredoškolské vzdelanie maturitou a je schopný spraviť prijímacie testy.

Jakub Meluš

Jakub Meluš

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študujem odbor Masmediálna komunikácia v Trnave. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu